Skip to content
Sök

Så köper du biljett

Det finns flera sätt att köpa din biljett. Köp med fördel din biljett i appen Länstrafiken Norrbotten. Om du inte har möjlighet att köpa biljett i appen kan du köpa din biljett på Busstationen.

Olika sätt att köpa din biljett beskrivs nedan

 

Reseappen

Spara tid och köp biljetten i förväg i appen. Blippa sen biljetten med mobilen.

Appen Länstrafiken Norrbotten

Länstrafiken Norrbotten har lanserat en ny app. I den nya appen kan du köpa biljetter och söka din resa precis som vanligt samt hitta avgångstider från hållplatser eller söka din närmaste hållplats.

Läs mer om appen här på Länstrafikens hemsida

Ombord på bussen

Lokaltrafikens bussar är kontantfria men det går bra att betala med kort på bussen.

Betala på bussen

Våra bussar är kontantfria men det går utmärkt att betala med bankkort på bussen. Har du endast kontanter går det att köpa biljett fylla på kort på busstationen(bussgods).

Busstationen (Bussgods)

Om du inte har möjlighet att köpa biljett i appen kan du besöka busstationen(Bussgods) för att köpa din biljett.

Busstationen och öppettider

På Bussgods som ligger i anslutning till busstationen går det köpa alla varianter av bussresor och betala med både kontanter och kort. Här byter du även ut ditt gamla kort till ett nytt.

Telefonnummer

0923 -103 01

Öppettider biljettförsäljning

måndag-fredag 08.00-17.00, lunchstängt 12.00-13.00

Länk till Bussgods i Kalix

Busskort

Alla våra biljetter kan placeras på ett resekort/busskort.

Biljetter på plastkort

Alla våra biljetter kan placeras på ett resekort/busskort. Plastkortet laddas inte med pengar, utan med biljetter. Det kan laddas med alla typer av biljetter. Självklart kan du återanvända kortet, så var rädd om det till nästa gång du ska köpa biljetter.

Borttappat kort

Ersätts inte. Vid uppvisande av uppvärderingskvitto eller om kortet är registrerat kan biljetterna på det borttappade kortet flyttas till nytt kort. Det gamla kortet anses då förbrukat.

Spärra kortet

Om du förlorat ditt busskort och vill spärra det, vänd dig till Kundservice på tel. 0771-100 110. För att spärra kortet måste kortet vara registrerat eller så ska du kunna uppvisa kvitto från uppvärderingen. Vid överföring av värde till nytt kort anses det gamla kortet förbrukat. Att spärra kortet tar 24 timmar från anmälan.

Nya resekort under 2024

Under 2024 kommer vi att byta ut de nuvarande resekorten. Men sitt lugnt på bussen, vi informerar dig när det är dags för byte.

STARTSIDA -