Så köper du biljett
Det finns flera sätt att köpa din biljett. Köp med fördel din biljett i appen Länstrafiken Norrbotten. Om du inte har möjlighet att köpa biljett i appen kan du köpa din biljett på Busstationen.
Olika sätt att köpa din biljett beskrivs nedan
Reseappen
Spara tid och köp biljetten i förväg i appen. Blippa sen biljetten med mobilen.
Appen Länstrafiken Norrbotten
Med appen 'Länstrafiken Norrbotten' kan du enkelt planera och köpa din resa. Här hittar du alltid aktuella avgångstider och kan se och var närmaste hållplats ligger. Välj att betala resan med bankkort, Swish, Klarna eller via företagsfaktura. Registera ett konto i appen för att inte förlora dina köpta biljetter.
Ombord på bussen
Lokaltrafikens bussar är kontantfria men det går bra att betala med kort på bussen.
Betala på bussen
Våra bussar är kontantfria men det går utmärkt att betala med bankkort på bussen. Har du endast kontanter går det att köpa biljett och fylla på kort på busstationen (Bussgods).
Busstationen (Bussgods)
Om du inte har möjlighet att köpa biljett i appen kan du besöka busstationen (Bussgods) för att köpa din biljett.
Busstationen och öppettider
På Bussgods som ligger i anslutning till busstationen går det att köpa alla varianter av bussresor och betala med både kontanter och kort. Här byter du även ut ditt gamla kort till ett nytt.
Telefonnummer
0923 -103 01
Öppettider biljettförsäljning
Måndag-fredag 08.30 - 15.30, lunchstängt 12.00-13.00
Busskort
Alla våra biljetter kan placeras på ett resekort/busskort.
Biljetter på plastkort
Alla våra biljetter kan placeras på ett resekort/busskort. Plastkortet laddas inte med pengar, utan med biljetter. Det kan laddas med alla typer av biljetter. Självklart kan du återanvända kortet, så var rädd om det till nästa gång du ska köpa biljetter.
Borttappat kort
Ersätts inte. Vid uppvisande av uppvärderingskvitto eller om kortet är registrerat kan biljetterna på det borttappade kortet flyttas till nytt kort. Det gamla kortet anses då förbrukat.
Spärra kortet
Om du förlorat ditt busskort och vill spärra det, vänd dig till Kundservice på tel. 0771-100 110. För att spärra kortet måste kortet vara registrerat eller så ska du kunna uppvisa kvitto från uppvärderingen. Vid överföring av värde till nytt kort anses det gamla kortet förbrukat. Att spärra kortet tar 24 timmar från anmälan.
Nya resekort
Fr.om 19 Maj 2025 gäller nya resekort. För aktuell information läs mer på Länstrafikens hemsida.
Besök vår startsida
-
På denna sida finns aktuell information gällande lokaltrafiken.