Varmt välkommen till Infocenter. När du besöker, ringer eller e-postar kommunens Infocenter blir du väl mottagen och vår personal kommer att göra sitt bästa för att du ska få så bra och snabb service som möjligt. Service är viktigt för oss och vi önskar att du ska få en positiv attityd till fortsatt kontakt med Kalix kommun.

Vårt mål är att:

  • besökare och medarbetare ska känna sig välkomna, få en så bra service som möjligt,.
  • kunna fatta riktiga beslut och lotsa till rätt person eller verksamhet.
  • värna om säkerheten i kommunhuset.

 

 
Besöksrutiner i kommunhuset:
  • Kommunen har infört nya rutiner för besök i kommunhuset. Syftet är att förbättra vårt bemötande samt öka säkerheten för såväl besökare som kommunens medarbetare.
  • De nya rutinerna innebär att du i Infocenters reception anmäler din ankomst samt vem eller vilken förvaltning du söker. Detta gäller både bokade och obokade besök. Du kan sedan slå dig ner i vårt väntrum Välkomsten, och ta dig en kopp kaffe eller te medan du väntar. Personalen kontaktar den du ska besöka och denne kommer och hämtar dig, alternativt blir du lotsad till rätt person.

Parkering:

  • Har du parkerat på någon av våra 20 besöksparkeringar? Kom då ihåg att skriva upp dig på gästparkeringslistan i Infocenters reception.
  • Du kan också parkera på Nygatan och där gäller parkeringsskiva.
  • Handikapparkering finns utanför huvudentrén till kommunhuset. Ytterligare handikapparkering hittar du bredvid besöksparkeringen nära personalingången på plan 2.